Wednesday, May 9, 2012

Putopis: Pariz, I dio

Obećala sam, pa da ispunim. Narednim postovima ću pokušati bar mrvicu da približim Pariz svima onima koji planiraju bar jednom da ga posjete. Ja znam da hoću opet čim mi se ukaže prilika. Neću vas puno zamarati opisom turističkih atrakcija, jer te informacije možete naći na internetu. Za početak ću reći da se Pariz ne može uporediti ni sa jednim gradom u kojem sam bila, niti je nalik na gradove u zapadnoj Evropi, niti na one južnije. Ali nekako po 'duši' vuče na Italiju, ili bar u glavi zamišljam da će Rim biti sličan ( a posjetiću i njega jednom, bar se nadam ).

U ovom postu ću dati nekoliko uvodnih informacija, tj. stvari na koje biste trebali obratiti pažnju na početku vašeg putovanja. Grad je podijeljen na 20 dijelova ili arrondissemenata koji se protežu u vidu krugova. Naravno, kada budete tamo, nema načina da sagledate oblasti na ovaj način. Ali će vam biti korisno da znate u kojim dijelovima je dobro naći smještaj. Neka to ni po koju cijenu ne bude u sjevernom dijelu grada, tj. u četvrti Montmartre, o kojoj ću opširnije pisati u narednim postovima. Cijela ta zona vrijedi kao nesiguran dio, a također je poprilično udaljena od centralnog dijela u kojem se nalazi gotovo sve što vrijedi vidjeti u Parizu.

Paris arrondissements

Ova karta sa slike će vam dati barem malo predstave o ovome što sam napisala. Ja sam bila smještena u krugu 11, i imala sam jako puno sreće. Savjet koji sam dobila prije puta, i pokazao se kao jako koristan, je da hoteli kategorije 3 zvjezdice i manje nisu baš lijepi/uredni/čisti, i vrlo lako se može desiti da dobijete hotelsku sobu bez toaleta i kupatila, i da budete prinuđeni dijeliti isto sa ostatkom gostiju na istom spratu. Iz tog razloga smo se odlučili na iznajmljivanje malog stana, što se pokazalo kao pun pogodak. Stančić za dvoje, renoviran nedavno, je bio smješten u blizini trga Republique, i sa metroa u tom dijelu su sva važna presjedanja, te sam pješke mogla obići znamenitosti kao što su crkva Notre Dame, Bastille ili čak otići na grob Jim Morrison-a. Ovo posljednje smo, priznajem, propustili. Naša ulica je bila Rue Oberkampf, inače prepuna kafića, pubova, malih restorana, sushi barova, prodavnica, a ne nedostaje ni McDonalds na svakom ćošku, kao i KFC. Palačinke možete kupiti svuda, i nema potrebe da pretjerano tražite, neodoljiv miris mami na svakom koraku :)


 Place de la République

Pojmovi 'blizu' i 'daleko' kad je riječ o Parizu se stvarno mogu tumačiti na više načina :) Ajfelova kula se vidi skoro sa svake pozicije u gradu, ali kada krenete prema njoj misleći da je blizu, može se desiti da pješačite više od sat vremena. Međutim, mi smo se svake prilike radije odlučivali na šetnju, nego na metro. Jer šteta je u Parizu provoditi vrijeme 'pod zemljom', kada je toliko toga za vidjeti iznad :) Svaki kamen u tom gradu ima neko značenje, a u svakoj ulici je bar jedna fontana, spomenik ili nešto treće što će vas oduševiti.


Moram reći da sa prevozom nije bilo nikakve zabune. Direktno od aerodroma do gradske zone idu RER vozovi, i ta vožnja do grada će vas koštati oko 18-19 eura za dvoje. To je minimalna cijena koju po dolasku u grad morate platiti, jer taxi je duplo skuplji. Vožnja RER-om do gradske zone traje oko 35 minuta, nakon čega presjedate na metro liniju koja vam odgovara. Cijela ta mreža je toliko zamršena na prvi pogled, ali sve funkcioniše savršeno. Sve je toliko jasno označeno, da se ne možete zabuniti i otići u pogrešnom smjeru. Paket od 10 karti za metro košta nešto više od 12 eura, i jednu kartu možete koristiti na koliko god presjedanja vam je potrebna. Kartu sa metro linijama možete dobiti na info pultu svake stanice. Također, kada sletite, na aerodromu uzmite City map, i sve svoje probleme ste riješili :) Na njoj su, osim svih važnih ulica, ucrtane i sličice znamenitosti, kao i oznaka najbliže metro stanice. U ostatku vašeg boravka u Parizu jednostavno uživajte, i ne žurite nikuda.


Ono što me jako oduševilo je da su svuda po gradu redovi, od javnih toaleta, biletarnica, pa do štandova sa hranom i pićem kod turističkih atrakcija, ali niko nije nervozan, niko se ne gura niti pravi gužvu. I takvo ponašanje doprinosi tome da dođete na red tamo gdje čekate za najduže 10 minuta, ne više.

Oduševio me izgled većine izloga

OBAVEZNO u Parizu: ravna obuća. Ja sam se vratila kući sa puno žuljeva :) I pazite da vam baterija na foto aparatu uvijek bude puna. Napravila sam oko 500 slika. I mogla sam još toliko.

La Tour Eiffel

Za ovaj put čini mi se da sam napisala jako puno, ali isto tako jako puno zaboravila da napišem. Sjetiću se 'usput', kada vam budem pisala šta sam sve vidjela za šest dana koliko sam provela tamo. I naravno - raspoložena sam za sva pitanja ukoliko ih imate :)

Photos: private archive

11 comments:

  1. Ah, Paris.. budi neke davne uspomene, na provedenih mesec dana... Oduvek sam ga sanjala, i moram da priznam da nije razocarao moja ocekivanja. Ima dusu koju mnogi gradovi nemaju. Slicne emocije sam dozivela u Rimu, koji se nadam da ces uskoro posetiti. Mnogo lep post, cekam nastavak!

    ReplyDelete
  2. divno, vidim da ti je fenomenalno bilo! Grob Jim Morrison-a ni ja nisam stigla da posetim...

    ReplyDelete
  3. Joj, evo evociram uspomene... :)

    ReplyDelete
  4. Ja sam dobila informacijku da je Pariz prenapuhan grad i da se sve što se treba vidjeti može vidjeti za jedan dan i to je to. Rekli su mi da nije ništa spektakularno.
    Ja to neću potvrditi sve dok ne odem i ne uvjerim se sama, a do tada ti samo piši ove smjernice da znam šta i kako kada tamo i odem :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bas suprotno, malo je reci da je nemoguce sve vidjeti za dan. Meni je trebalo jos oko 5 dana, onda bih bila zadovoljna :)

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
  5. Prekrasan nastavak si napisala... ne sumnjam da ti je bilo divno u Parizu! I ja sam uživala zajedno s tobom.

    Pozdrav! :)

    ReplyDelete
  6. Ajoj, jedva čekam da idem :D Ali kako stvari stoje, ovog leta Italija prvo, no, nije ni to loše :)

    ReplyDelete
  7. Nadam se da cu se jednom i ja uputiti tamo!!Ako krenem znam koga cu sve da pitam:))Cekam nastavak i fotografije,pozuri,Kiss!

    ReplyDelete
  8. Putujem za mjesec dana i evo naisla sam na tvoj putopis i sa odusevljenjem ga citam ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...